Wstęp
Rozdział I. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarczy
1.1. Pojęcie przedsiębiorstwa
1.2. Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstwa
1.3. Cele podstawowe i cele cząstkowe przedsiębiorstwa
1.4. Przedsiębiorstwo jako system autonomiczny
1.5. Zasady działania przedsiębiorstwa
Rozdział II. Konkurencyjność przedsiębiorstw
2.1. Warunki funkcjonowania przedsiębiorstw – zmiany po 1989 roku
2.2. Konieczność dostosowań do zmian jako trwała cecha konkurencyjności podmiotów gospodarczych
2.3. Obszary problemowe w badaniu konkurencyjności przedsiębiorstw
2.4. Sytuacja koniunkturalna a konkurencyjność
Rozdział III. Sposoby wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
3.1. Przedsiębiorczość i warunku wzrostu konkurencyjności przedsiębiorczości
3.2. Środowisko lokalne i polityka mikroekonomiczna
3.3. Polityka konkurencji
3.4. Racjonalizacja struktur organizacyjno-własnościowych firm
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks