Archiwum kategorii: praca inżynierska

plan pracy inżynierskiej

Wyznaczanie minimalnej liczby autobusów 5 (1)

Wstęp

  1. System eksploatacji autobusów
  2. Model symulacyjny systemu eksploatacji autobusów

2.1. Założenia do modelu symulacyjnego

2.2. Metoda symulacji przebywania autobusu w wyodrębnionych stanach

eksploatacyjnych

  1. Wyznaczanie minimalnej liczby autobusów

3.1. Metoda I

3.2. Metoda II

  1. Wyniki symulacji

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel i rysunków


Autobusy jak każde urządzenia mogą w sposób losowy ulegać uszkodzeniom. Utrata zdatności nie jest zdeterminowana, mamy więc do czynienia z procesem losowym. Parametrem deterministycznym obok prawdopodobieństwa uszkodzenia autobusu jest resurs pojazdu oraz zapotrzebowanie na autobusy. Resurs rozumiany jest jako wartość pracy przewozowej (liczonej w przejechanych km) autobusu po wykonaniu, której kierowany jest on na przegląd stanu technicznego.

Utraty zdatności autobusów, okresowe przeglądy stanu technicznego wynikające z wartości resursów oraz konieczność zachowania ciągłości zaspokojenia zapotrzebowania powodują, że decydenci w przedsiębiorstwie stoją przed problemem określenia minimalnej liczby eksploatowanego taboru, aby móc na zadawalającym poziomie zaspokaja zapotrzebowanie komunikacyjne. Dla określenia racjonalnej, wymaganej liczby taboru wprowadza się współczynnik istotności zachowania ciągłości realizacji prac przewozowych, który dopuszcza wystąpienie utraty ciągłości realizacji prac przewozowych.

Minimalna liczba eksploatowanych autobusów jest ważnym czynnikiem określającym konkurencyjność przedsiębiorstwa na rynku. Większa ich liczba w stosunku do wymagań stawianych, o których wspomniano wyżej powoduje, iż przedsiębiorstwo ponosi nadmiarowe koszty. Wyznaczanie minimalnej liczby autobusów zawiera, zatem czynnik ekonomiczny, który został uwzględniony w jednej z metod rozwiązania problemu.

 

Koncepcja wdrożenia systemu zarządzania zgodnego z normą ISO 9001 na przykładzie Firmy X 5 (1)

Plan pracy inżynierskiej

Koncepcja wdrożenia systemu zarządzania zgodnego z normą ISO 9001
na przykładzie Firmy X

Wstęp

Rozdział I. Jakość – istota i zakres pojęcia

1.1. Definicja jakości

1.2. Struktura jakości

1.3. Klasa jakości

1.4. Funkcje jakości

Rozdział II. System zarządzania jakością w przedsiębiorstwie

2.1. Zarys koncepcji zarządzania jakością – projektowanie systemów zarządzania jakością

2.2. Zasady funkcjonowania organizacji stosujących kompleksową jakość

2.3. System zarządzania jakością według norm ISO 9001

2.4. Przeszkody w realizacji zasad systemu zarządzania jakością

Rozdział III. Wdrożenie systemu zarządzania zgodnego z normą ISO 9001 Firmie X

3.1. Ogólna charakterystyka Firmy X

3.2. Stan aktualny systemu zarządzania w Firmie X

3.3. Nowa koncepcja systemu zarządzania jakością w Firmie X

3.4. Podsumowanie i wnioski

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków

Aneks

Wstęp

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie koncepcji wdrożenia systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 na przykładzie Firmy X. Praca składać się będzie z kilku rozdziałów.

W pierwszej części pracy zostaną przedstawione podstawowe pojęcia związane z systemem zarządzania jakością, takie jak definicja, cele oraz zalety stosowania systemu zarządzania jakością.

W dalszej części pracy zostanie przedstawione przedsiębiorstwo Firmy X, w tym branża, struktura organizacyjna, klienci i konkurencja. Przedstawione zostaną również problemy, z którymi firma może się borykać, a które można rozwiązać dzięki wdrożeniu systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001.

W kolejnym rozdziale zostaną przedstawione aspekty praktyczne wdrożenia systemu zarządzania jakością, takie jak planowanie i projektowanie systemu, szkolenia pracowników, dokumentacja, wdrażanie procedur i instrukcji oraz audyt wewnętrzny.

W następnej części pracy zostaną przedstawione korzyści dla firmy wynikające z wdrożenia systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001, takie jak poprawa jakości oferowanych produktów i usług, zwiększenie zaufania klientów, poprawa wizerunku firmy oraz zwiększenie efektywności wewnętrznej.

W ostatnim rozdziale pracy zostaną przedstawione perspektywy rozwoju Firmy X po wdrożeniu systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 oraz propozycje działań, które przyczynią się do jeszcze lepszego wykorzystania systemu w praktyce.

Niniejsza praca ma na celu przedstawienie koncepcji wdrożenia systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 na przykładzie Firmy X. Przedstawione zostaną podstawowe pojęcia związane z systemem zarządzania jakością, przedsiębiorstwo Firmy X, aspekty praktyczne wdrożenia systemu, korzyści dla firmy wynikające z wdrożenia systemu oraz perspektywy rozwoju firmy po wdrożeniu systemu. Praca może być przydatna dla pracowników firmy, konsultantów ds. jakości, analityków biznesowych oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem jakością, którzy chcą lepiej zrozumieć zasady funkcjonowania systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001 i sposoby wdrożenia go w praktyce.

Organizacja transportu ładunków ponad gabarytowych w systemie logistycznym przedsiębiorstwa 5 (1)

Plan pracy inżynierskiej

Organizacja transportu ładunków ponad gabarytowych w systemie logistycznym przedsiębiorstwa

Spis treści
Wstęp
ROZDZIAŁ I. Rola i znaczenie transportu w logistyce przedsiębiorstwa

1.1. Transport – aspekt teoretyczny pojęcia

1.2. Kryteria klasyfikacji transportu

1.3. Procesy i operacje transportowe w przedsiębiorstwie

1.4. Dobór gałęzi transportu

1.5. Aktualne tendencje i trendy rynkowe obserwowane w transporcie towarów

ROZDZIAŁ II. Gospodarowanie w gałęziach transportu lądowego

2.1. Transport samochodowy

2.1.1. Ogólna charakterystyka infrastruktury transportu samochodowego

2.1.2. Środki oraz technologie przewozu

2.1.2. Organizacja transportu samochodowego

2.2. Transport kolejowy

2.2.1. Ogólna charakterystyka infrastruktury transportu kolejowego

2.2.2. Kolejowe środki transportu

2.2.2. Organizacja przewozów w transporcie kolejowym

ROZDZIAŁ III. Organizacja ładunków ponad gabarytowych w łańcuchu transportowym przedsiębiorstwa
3.1. Pojęcie i ogólna klasyfikacja ładunków

3.2. Ładunek ponad gabarytowy jako towar specjalny

3.3. Rodzaje ładunków ponad gabarytowych

3.3.1. Ładunki dłużycowe

3.3.2. Ładunki specjalne

3.3.2. Ładunki szczególnie ciężkie

3.4. Znaczenie opakowań dla ładunków ponad gabarytowych

ROZDZIAŁ IV. Funkcjonowanie transportu ponad gabarytowego w funkcjonowaniu firmy X (na przykład firmy Bilax – eksperta w dziedzinie transportu)
4.1. Ogólny zarys profilu działalności firmy X

4.2. Flota firmy X

4.3. Organizacja przewozów ponad gabarytowych w firmie X

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Organizacja transportu ładunków ponad gabarytowych w systemie logistycznym przedsiębiorstwa jest skomplikowanym procesem, który wymaga odpowiedniego przygotowania i planowania. Kluczowe elementy takiej organizacji to:

  1. Ocena potrzeb transportowych: przedsiębiorstwo musi określić, jakie ładunki będą transportowane, jakie są ich wymiary i waga, oraz jakie są wymagania dotyczące transportu (np. czas dostawy, warunki przewozu).
  2. Wybór odpowiedniego rodzaju transportu: przedsiębiorstwo musi określić, jaki rodzaj transportu będzie najlepiej odpowiadał potrzebom transportowym (np. transport drogowy, kolejowy, morski).
  3. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji: przedsiębiorstwo musi przygotować niezbędną dokumentację (np. faktury, listy przewozowe, certyfikaty bezpieczeństwa) i zapewnić jej odpowiednie zabezpieczenie.
  4. Wybór odpowiedniego przewoźnika: przedsiębiorstwo musi wybrać odpowiedniego przewoźnika, który będzie odpowiedzialny za transport ładunków.
  5. Monitoring transportu: przedsiębiorstwo musi monitorować przebieg transportu, aby mieć pewność, że ładunki dotarły do miejsca docelowego bezpiecznie i na czas.
  6. Raportowanie: przedsiębiorstwo musi raportować o przebiegu transportu i ewentualnych problemach, aby móc je rozwiązać i uniknąć ich w przyszłości.

Warto zaznaczyć, że transport ponadgabarytowy wymaga specjalistycznego sprzętu, specjalistycznych przepisów i specjalistycznej wiedzy, dlatego ważne jest, aby przedsiębiorstwo korzystało z usług specjalistów, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w tej dziedzinie.

Przegląd nowoczesnych konstrukcji i tworzyw opakowaniowych 5 (1)

Plan pracy inżynierskiej

PRZEGLĄD NOWOCZESNYCH KONSTRUKCJI I TWORZYW OPAKOWANIOWYCH

Spis treści
Wstęp
ROZDZIAŁ I. Istota współczesnego opakowania

1.1. Opakowania – definicja i podział

1.2. Funkcje opakowań

1.3. Nowoczesne tworzywa opakowaniowe

1.3. System wymiarowy opakowań

1.4. Podstawy prawne w dziedzinie ekologii opakowań i odpadów opakowaniowych

1.4.1. Prawo obowiązujące w Polsce

1.4.2. Ustawodawstwo Unii Europejskiej

ROZDZIAŁ II. Proces opakowaniowy jako element systemu logistycznego

2.1. Opakowania w systemach logistycznych

2.2. Schemat logistycznego łańcucha opakowań

2.3. Projektowanie opakowań punktu widzenia logistyki

2.4. Integracja produkcji towarów i procesu pakowania

ROZDZIAŁ III. Recykling opakowań – racjonalizacja opakowań oraz poużytkowych odpadów opakowaniowych
3.1. Składowanie odpadów

3.1.1. Ilość i struktura odpadów

3.1.2. System zbioru i segregacji odpadów

3.1.3. Składowanie odpadów na wysypiskach

3.2. Metody utylizacji odpadów opakowaniowych

3.1.1. Recykling materiałowy

3.1.2. Recykling chemiczny

3.1.3. Recykling termiczny

3.1.4. Kompostowanie

3.3. Możliwości zagospodarowania opakowań poużytkowych

3.4. Kierunku rozwoju opakowań w aspekcie ochrony środowiska

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Analiza nowoczesnych konstrukcji i tworzyw opakowaniowych może obejmować badanie różnych aspektów, takich jak trwałość, efektywność energetyczna, ochrona środowiska, bezpieczeństwo, a także wpływ na jakość przechowywanych produktów. Może również zawierać porównanie różnych materiałów i technologii oraz ocenę ich skuteczności. W przypadku opakowań mieszkalnych TBS, analiza ta mogłaby obejmować analizę kosztów i korzyści związanych z różnymi rozwiązaniami, a także wpływ na jakość życia mieszkańców.

Rola audytów wewnętrznych i zewnętrznych w doskonaleniu systemu zarządzania jakością 5 (1)

Plan pracy inżynierskiej

Wprowadzenie

Rozdział I. Zarządzanie jakością i audyty w doskonaleniu zarządzania jakością
1.1. Jakość i zarządzanie jakością
1.1.1. Istota jakości
1.1.2. Struktura jakości
1.1.3. Funkcje jakości
1.2. Audyty wewnętrzne i zewnętrzne w doskonaleniu systemu zarządzania jakością
1.2.1. Metoda statystycznej analizy stanu systemu
1.2.2. Walidowanie procesu
1.2.3. Monitorowanie systemu
1.2.4. Karta kontrolna

Rozdział II. Metodologia i wyniki badań własnych
2.1. Metodologia badań
2.2. Charakterystyka Przedsiębiorstwa Sika Poland Sp. z o.o.
2.2.1. Powody wdrożenia systemu zapewnienia jakości
2.2.2. Proces wdrażania systemu zapewnienia jakości
2.3. Wyniki badań własnych – audyt wewnętrzny i zewnętrzny systemu zapewnienia jakości
2.4. Sposoby usprawnienia organizacji

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Rola audytów wewnętrznych i zewnętrznych jest kluczowa w doskonaleniu systemu zarządzania jakością. Audyt wewnętrzny polega na przeprowadzeniu oceny przez pracowników firmy, czy procedury i procesy są stosowane zgodnie z wymaganiami normy jakościowej. Audyt zewnętrzny jest przeprowadzany przez niezależną jednostkę, która sprawdza, czy firma spełnia wymagania normy jakościowej. Oba te rodzaje audytów pozwalają na identyfikację słabych punktów i dostarczają informacji na temat możliwości poprawy działań firmy w celu osiągnięcia lepszej jakości.