Plan pracy magisterskiej:
Wstęp
Rozdział I – Wymiar dydaktyczno-wychowawczy w edukacji wczesnoszkolnej 1.1. Cele i zadania dydaktyczne w klasach I-III 1.2. Rola szkoły w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych 1.3. Współpraca nauczycieli i rodziców w realizacji zadań szkoły
Rozdział II – Oczekiwania nauczycieli 2.1. Oczekiwania nauczycieli w zakresie zadań dydaktycznych 2.2. Oczekiwania nauczycieli wobec szkoły jako instytucji opiekuńczo-wychowawczej 2.3. Rola nauczyciela w realizacji oczekiwań edukacyjnych
Rozdział III – Oczekiwania rodziców 3.1. Oczekiwania rodziców w zakresie zadań dydaktycznych 3.2. Oczekiwania rodziców wobec szkoły jako instytucji opiekuńczo-wychowawczej 3.3. Wpływ oczekiwań rodziców na funkcjonowanie szkoły
Rozdział IV – Badanie oczekiwań nauczycieli i rodziców 4.1. Metodologia badania 4.2. Wyniki badania 4.3. Interpretacja wyników i dyskusja
Rozdział V – Wnioski i rekomendacje 5.1. Wnioski wynikające z badań 5.2. Rekomendacje dla praktyki edukacyjnej 5.3. Propozycje dalszych badań
Zakończenie
Bibliografia
Aneks (ankiety, wykresy, tabele, itp.)
Wstęp
Szkoła jest instytucją, która pełni szereg zadań dydaktycznych, opiekuńczo-wychowawczych i socjalizacyjnych. Każde z tych zadań jest równie ważne dla pełnego rozwoju ucznia i jego funkcjonowania w społeczeństwie. W ramach zadań dydaktycznych szkoła przekazuje wiedzę, kształci umiejętności i kompetencje, a także kształtuje postawy. Natomiast w ramach zadań opiekuńczo-wychowawczych szkoła zapewnia bezpieczeństwo uczniów, wspiera ich rozwój emocjonalny i społeczny, a także pomaga w radzeniu sobie z trudnościami i problemami.
Nauczyciele i rodzice mają swoje oczekiwania wobec szkoły, które często mogą się różnić. Oczekiwania te dotyczą zarówno zadań dydaktycznych, jak i opiekuńczo-wychowawczych realizowanych przez szkołę. W związku z tym, celem niniejszej pracy magisterskiej jest zbadanie i analiza oczekiwań nauczycieli i rodziców wobec szkoły w zakresie realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych wobec uczniów klas I-III.
Praca podzielona jest na pięć rozdziałów. Pierwszy z nich jest poświęcony teoretycznym podstawom dotyczącym wymiaru dydaktyczno-wychowawczego w edukacji wczesnoszkolnej. W kolejnych dwóch rozdziałach omówione zostaną oczekiwania nauczycieli i rodziców wobec szkoły. Czwarty rozdział będzie zawierał opis metodologii badań oraz ich wyników, a ostatni – wnioski i rekomendacje wynikające z przeprowadzonych analiz.
Wierzę, że wyniki tej pracy przyczynią się do lepszego zrozumienia roli szkoły w realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, a także do zrozumienia oczekiwań nauczycieli i rodziców w tym zakresie. Jestem przekonany, że wnioski i rekomendacje wynikające z tej pracy mogą być użyteczne dla nauczycieli, dyrektorów szkół, psychologów szkolnych i rodziców w celu ulepszenia praktyki edukacyjnej.
Jeśli szukacie na wzór całej pracy magisterskiej to dużego wyboru możecie spodziewać się w serwisie prace magisterskie z prawie wszystkich kierunków: od administracji po zarządzanie zasobami ludzkimi.