Funkcjonowanie szkolne „eurosierot” w klasach 1-3
Plan pracy magisterskiej
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. ZAGROŻENIA WSPÓŁCZESNEJ RODZINY
1.1. Istota i funkcje rodziny
1.2. Pozycja dziecka w rodzinie
1.3. Wpływ bezrobocia na funkcjonowanie rodziny
1.4. Ubóstwo
1.5. Dysfunkcjonalność rodzin patologicznych
ROZDZIAŁ II. EUROSIEROCTWO JAKO PRZYCZYNA MIGRACJI ZAROBKOWEJ
2.1. Istota sieroctwa dzieci
2.2. Sytuacja wychowawcza w rodzinach niepełnych z powodu czasowej nieobecności rodzica
2.3. Skutki nieobecności rodziców dla rozwoju dziecka
2.4. Osamotnienie dzieci i rodzin imigrantów
2.5. Instytucje ograniczające eurosieroctwo w Polsce
ROZDZIAŁ III. PODSTAWY METODOLOGICZNE BADAŃ WŁASNYCH
2.1. Przedmiot i cel badań
2.2. Problemy i hipotezy badawcze
2.3. Metody i techniki badań
2.4. Teren i organizacja badań
2.5. Charakterystyka próby badawczej
ROZDZIAŁ IV. FUNKCJONOWANIE SZKOLNE „EUROSIEROT” W KLASACH 1- 3 W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
4.1. Analiza wyników badań
4.2. Wnioski
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
ANEKS
Wstęp
W ostatnich latach w Polsce zauważalny jest wzrost liczby dzieci z rodzin zagranicznych, które uczęszczają do polskich szkół. Wśród nich znaczna grupa stanowią tzw. „eurosieroci”, czyli dzieci, których rodzice pracują za granicą, pozostawiając je w kraju. Temat ten jest szczególnie ważny, ponieważ funkcjonowanie tych dzieci w szkole może mieć istotny wpływ na ich rozwój i integrację społeczną.
Szkoła jest dla każdego dziecka miejscem, w którym może rozwijać swoje zainteresowania, uczyć się nowych rzeczy i budować relacje z rówieśnikami. Jednak dla wielu dzieci, szczególnie tych, które wychowują się bez jednego z rodziców, szkoła może być miejscem pełnym trudności. Dzieci z rodzin eurosierot, czyli takich, w których jeden z rodziców zmarł, muszą zmierzyć się z wieloma wyzwaniami, takimi jak ból, stratą i samotnością.
Celem niniejszej pracy jest analiza funkcjonowania szkolnego eurosierot w klasach 1-3, ze szczególnym uwzględnieniem ich potrzeb edukacyjnych i emocjonalnych. W szczególności, praca skupia się na identyfikacji barier, z jakimi muszą zmierzyć się te dzieci, a także na analizie sposobów, w jakie szkoła może im pomóc w przetrwaniu trudnego okresu.
Analiza ta jest szczególnie ważna, ponieważ eurosieroci są szczególnie wrażliwą grupą dzieci, które wymagają specjalnej uwagi i wsparcia ze strony szkoły. Mają one bowiem prawo do otrzymania wsparcia w trudnym okresie i do rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności w bezpiecznej i sprzyjającej atmosferze.
W niniejszej pracy zostaną zastosowane różne metody badawcze, takie jak analiza literatury, wywiady z nauczycielami i rodzicami oraz ankiety przeprowadzone wśród dzieci. Celem jest uzyskanie jak najpełniejszego obrazu funkcjonowania szkolnego eurosierot i opracowanie konkretnych rekomendacji dla szkół i nauczycieli.
Jeśli szukacie na wzór całej pracy magisterskiej to dużego wyboru możecie spodziewać się w serwisie prace magisterskie z prawie wszystkich kierunków: od administracji po zarządzanie zasobami ludzkimi.