praca mgr
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. CZYNNIKI WARUNKUJĄCE ROZWÓJ TURYSTYKI
1. Przesłanki rozwoju i upowszechniania się turystyki
2. Turystyka jako odzwierciedlenie współczesne kultury konsumpcyjnej]
3. Współczesne trendy w rozwoju turystyki
4. Znaczenie marketingu kultury w turystyce
5. Turystyka jako determinanta rozwoju regionalnego
ROZDZIAŁ II. UWARUNKOWANIA ROZWOJU TURYSTYKI W EUROPIE
1. Uwarunkowania społeczno- ekonomiczne rozwoju działalności turystycznej w Europie
2. Regionalizacja w Europie
3. Specyfika europejskiego rynku turystycznego
4. Źródła popytu turystycznego
5. Festiwale muzyczne w krajach europejskich i ich miejsce w rozwoju turystyki
ROZDZIAŁ III. TURYSTYKA FESTIWALOWA W POLSCE I W NIEMCZECH – ANALIZA PORÓWNAWCZA
1. Turystyka Festiwalowa w Polsce
1.1. Rynek turystyczny w Polsce
1.2. Specyfika i organizacja wybranych festiwali muzycznych w Polsce
1.2.1. Open’er Festival
1.2.2. Ostróda Reggae Festiwal
1.2.3. Coke Live Music Festival
1.2.4. Sonisphere Festival
1.3. Wpływ turystyki festiwalowej na polski rynek turystyczny
2. Turystyka Festiwalowa w Niemczech
2.1. Charakterystyka niemieckiego rynku turystycznego
2.2. Specyfika i organizacja wybranych festiwali muzycznych w Niemczech
2.2.1. Mayday Festiwal
2.2.2. Love Parade
2.2.3. Summer Jam
2.2.4. Splash!
2.3. Wpływ turystyki festiwalowej na niemiecki rynek turystyczny
ROZDZIAŁ IV. ATRAKCYJNOŚĆ I POPULARNOŚĆ FESTIWALI MUZYCZNYCH W POLSCE I W NIEMCZECH W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
1. Założenia metodologiczne
2. Atrakcyjność festiwali w Polsce i w Niemczech
3. Czynniki warunkujące popularność festiwali
4. Bariery utrudniające i ograniczające organizację festiwali w Polsce i w Niemczech
5. Wnioski
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL I RYSUNKÓW
Wstęp
Festiwale muzyczne od wielu lat są ważnym elementem życia kulturalnego. Stanowią one nie tylko platformę dla występów muzyków, ale także przestrzeń do integracji społeczeństwa, dzielenia się doświadczeniami i budowania wspólnoty. W ostatnich latach festiwale muzyczne stały się również ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój turystyki w kraju. W Polsce i Niemczech, szczególnie w ostatnich latach, obserwuje się rosnącą popularność festiwali muzycznych i ich znaczenie dla rozwoju turystyki krajów. W niniejszej pracy skupimy się na analizie znaczenia festiwali muzycznych dla rozwoju turystyki w Polsce i Niemczech.
Celem tej pracy jest określenie, jak festiwale muzyczne wpływają na rozwój turystyki w Polsce i Niemczech. Będzie to możliwe poprzez przeprowadzenie analizy i porównanie wpływu festiwali muzycznych na rozwój turystyki w obu krajach. W dalszej części pracy będzie również omówiony wpływ festiwali muzycznych na lokalną gospodarkę i sposoby promocji festiwali w celu zachęcenia turystów do wizyty w danym regionie.
W pracy zostaną wykorzystane metody analityczne, jak i metoda jakościowa (np. analiza dokumentów i literatury), aby uzyskać jak najpełniejsze i najbardziej wiarygodne informacje na temat znaczenia festiwali muzycznych dla rozwoju turystyki. Przedstawiona analiza pozwoli na określenie, jak festiwale muzyczne wpływają na rozwój turystyki w Polsce i Niemczech oraz jakie są perspektywy dalszego rozwoju tej formy turystyki w przyszłości.
Jeśli szukacie na wzór całej pracy magisterskiej to dużego wyboru możecie spodziewać się w serwisie prace magisterskie z prawie wszystkich kierunków: od administracji po zarządzanie zasobami ludzkimi.