Plan pracy magisterskiej:
„Fenomen fake newsów w dobie pandemii wirusa COVID-19”
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Teoretyczne podstawy pojęcia fake news
1.1. Definicja i historia fake news
1.2. Mechanizmy tworzenia i rozpowszechniania fake news
1.3. Rola mediów społecznościowych w rozprzestrzenianiu fake news
Rozdział II. Fake news a pandemia COVID-19
2.1. Charakterystyka dezinformacji związanych z COVID-19
2.2. Wpływ fake news na percepcję pandemii
2.3. Analiza konkretnych przypadków fake news dotyczących COVID-19
Rozdział III. Walka z fake news w kontekście COVID-19
3.1. Rola mediów i instytucji publicznych w zwalczaniu fake news
3.2. Edukacja medialna jako narzędzie przeciwdziałania fake news
3.3. Przykłady skutecznych strategii zwalczania fake news w kontekście pandemii
Rozdział IV. Badanie empiryczne
4.1. Metodologia badania
4.2. Wyniki badania
4.3. Analiza i interpretacja wyników
Zakończenie
Bibliografia
Wstęp
W ciągu ostatnich kilku lat termin „fake news” zyskał na popularności, stając się kluczowym elementem debat na temat rzetelności informacji i wpływu mediów na społeczeństwo. Zjawisko to, polegające na tworzeniu i rozpowszechnianiu fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji, stało się szczególnie istotne w dobie pandemii wirusa COVID-19, kiedy dostęp do rzetelnej, naukowej informacji ma kluczowe znaczenie dla zdrowia publicznego.
Celem tej pracy magisterskiej jest zbadanie fenomenu fake news w kontekście pandemii COVID-19. Praca ta ma na celu zrozumienie, jak fake news są tworzone i rozpowszechniane, jak wpływają na percepcję pandemii i jak instytucje publiczne i media walczą z tym zjawiskiem.
Praca składa się z czterech głównych rozdziałów. Pierwszy z nich stanowi teoretyczne wprowadzenie do tematu fake news, podając definicję i historię tego zjawiska oraz omawiając mechanizmy jego tworzenia i rozpowszechniania. Drugi rozdział skupia się na specyfice fake news w kontekście pandemii COVID-19. Trzeci rozdział analizuje różne strategie walki z fake news, koncentrując się na roli mediów i instytucji publicznych oraz na edukacji medialnej jako narzędziu przeciwdziałania dezinformacji. Czwarty rozdział przedstawia badanie empiryczne, które ma na celu zbadanie, jak konkretnie fake news wpływają na społeczeństwo w kontekście pandemii.
Pisanie tej pracy jest ważne, ponieważ fake news mają duży wpływ na społeczeństwo, szczególnie w sytuacji kryzysu, takiej jak pandemia. Rzetelna, naukowa informacja jest kluczem do podejmowania właściwych decyzji i ochrony zdrowia publicznego. Zrozumienie, jak fake news są tworzone, rozpowszechniane i odbierane, pomoże w walce z tym zjawiskiem i w edukacji społeczeństwa w zakresie krytycznego myślenia i analizy informacji. Praca ta ma na celu przyczynić się do tej debaty i zrozumienia tego zjawiska.
Jeśli szukacie na wzór całej pracy magisterskiej to dużego wyboru możecie spodziewać się w serwisie prace magisterskie z prawie wszystkich kierunków: od administracji po zarządzanie zasobami ludzkimi.