Uwarunkowania społeczne przestępczości nieletnich

Plan mgr

Wstęp
Rozdział I. Uwarunkowania rozwoju człowieka
1.1. Pojęcie rozwoju a podział życia człowieka na etapy
1.2. Zegar biologiczny i zegar społeczny
1.3. Niepunktualność wydarzeń życiowych a zakłócenie procesu rozwoju
1.4. Dopasowanie wymagań otoczenia do możliwości dziecka
Rozdział II. Podstawowe zadania rozwojowe okresu dorastania
2.1. Kształtowanie się tożsamości
2.2. Szanse dla rozwoju w okresie dorastania
2.3. Zagrożenia dla rozwoju w okresie dorastania
2.3.1. Wokół tożsamości negatywnej
2.3.2. Pragmatyzacja świadomości
2.3.3. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków
Rozdział III. Przestępczość nieletnich i jej społeczne uwarunkowania
3.1. Rodzaje przeszkód w działaniu a agresja
3.2. Zachowania agresywne i stosowanie przemocy jako efekt ubogich zasobów
3.3. Zachowania agresywne i stosowanie przemocy jako efekt nieprawidłowej socjalizacji
3.4. Zachowania agresywne i stosowanie przemocy jako efekt demoralizacji
Rozdział IV. Uwarunkowania społeczne przestępczości nieletnich w świetle badań własnych
4.1. Metodologia badań własnych
4.2. Wyniki badań
4.3. Wskazania do wyników badań – dylematy pedagogiczne resocjalizacji instytucjonalnej nieletnich
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków

Uwagi do planu mgr

Metoda badań: sondaż diagnostyczny, technika: wywiad (z wychowawcą ośrodka resocjalizacyjnego).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *